Hjemmeside bureau Aalborg

Hvad skal en god hjemmeside indeholde?

En god hjemmeside skal altid indeholde:

  • Hjemmesidens formål.
  • Webdesign skal være professionelt.
  • Hastighed – programmering og alt det tekniske bag.
  • Indhold skal være gennemtænkt, originalt og med velskrevne tekster, helst udført af tekstforfatter.
  • Søgemaskineoptimering (SEO)
  • God, brugervenlig navigation og struktur (formater og farve)
  • Hjemmesiden bør laves mobilvenlig

Hjemmesiden skal have et formål og derfor bør du først og fremmest tænke hvad hovedbudskabet på dit website skal være. Det kan for eksempel være salg, nye leads, forbedret synlighed, flere tilmeldinger eller eksempelvis abonnementer.

Det er vigtigt, at din virksomheds website afspejler hvad I står for og at Jeres DNA er tydelig i en rød tråd på hele siden. Farvevalg og udtoning og effekter kan også have betydning. Farven blå afspejler f.eks. troværdighed, hvor gul er visdommens farve, så derfor bør farvevalg også nøje tænkes igennem for farver på hjemmesiden kan ved gennemtænkte valg også udstråle ro, power, balance el.lign.

Webdesignet skal være udført professionelt, for selv de små ”bagateller” betyder meget mere end man tror. En tekstboks skal fx placeres nøje, for det, der ses må ikke fylde mere eller mindre end at resten af indholdet og opbygningen hele tiden diskret leder brugeren videre til resten af hvad din hjemmeside indeholder og har på hjerte. De rigtige margener, gode størrelsesforhold og brugervenlighed er nøgleordene.

Hvis din hjemmeside ikke er hastighedsoptimeret, så mister du kunden. Ingen gider vente 10 sekunder på at en hjemmeside svarer dig og man gider heller ikke vente på at blive navigeret videre pga. en alt for langsom hastighedsproces. Rent faktisk viser undersøgelser, at hjemmesider skal svare på under tre sekunder – ellers ER kunden smuttet mentalt og checket ud. Det tager brugeren under 3 sekunder at vurdere din hjemmeside og dets indhold.

Derudover betyder SSL, kryptering og hosting også en del – GDPR er også en vigtig komponent. Teknikken skal spille og det kan altid svare sig at få eksperter til at stå for netop de ting. Ellers kan de meget hurtigt blive en helt uoverskuelig opgave.

Vi hjælper dig med hele kunderejsen

Tekster, SEO, farver og hjemmeside.

Tekster kan mere end bare ord. De kan gøre ting levende, så en bruger meget hurtigt forstår hvad et givent produkt eller ydelse kan bidrage til eller hjælpe med. Tekstforfatning er en velanset metode til at gøre en kunde opmærksom på behov de endnu ikke vidste de havde, men det er også med at fange en køber på et helt bestemt tidspunkt i deres kunderejse/brugerrejse, så dine chancer for en konvertering øges med over 50 %

SEO er søgeord og de helt rigtige søgeord og søgeordsfraser og søgeordstermer findes via forskellige metoder og analyser, bl.a. ved også at se på dine målgruppers adfærd og forespørgsler på bl.a. Google og Safari, men også ved at nærstudere dine nærmeste konkurrenters tekstforfatning.

Hvis din hjemmeside og dets design ikke er brugervenligt eller har et responsivt interaktionsdesign (nok), så klikker en kunde sig højst sandsynligt hurtigere ud af siden og vil i stedet finde noget, der er mere interessant og taler bedre til sanserne og behovet.

Det er derfor vigtigt at fastholde dem og hele tiden visuelt lægge op til at kunden har lyst til at blive på dit site for at se mere af alt det andet du har. Google belønner den slags adfærd og læser altid alle brugernes tid på alle sites, helt globalt. Du rangeres derfor per automatik højere, hvis Google læser, at din hjemmeside er et godt svar på de spørgsmål eller behov brugeren har – og har haft søgt på. Så vil Google vælge dit site fremfor et andet end anden gang. Til det skal der så nævnes, at der er mange flere knapper at skrue på i markedsføringens store verden for at fastholde og rangere højt, men det hjælper vi med, hvis du har spørgsmål dertil -eller, hvis du bare er alment nysgerrig.

I dagens Danmark sidder vi alle og scroller på mobilerne, især, når vi er på farten, ind i mellem møder, i frokostpausen o.lign. Derfor er det et MUST, at din hjemmeside bliver lavet mobilvenlig. Ellers fremtræder din side uprofessionel og useriøs og det bliver bare noget juks for at sige det som det er. Ingen virksomhedsdrivende, med respekt for sig selv eller de kunder, som de ønsker at se igen, og det salg de gerne vil genere og øge, kan klare sig uden. I dag er der flere konverterringer, der foretages på mobil end på en computer fx.

Har du spørgsmål til grafik, UX-design, layout-muligheder, farvevalg eller betoning eller hvad en hjemmeside i WordPress kan gøre for dig, så kontakt os. Ingen spørgsmål er for store eller små, og vi er altid til rådighed med god, professionel sparring – og hjælp og opsætning.

Det bedste hjemmeside bureau i Aalborg og Nordjylland er hos os. Vi svarer altid på telefonen, alle ugens dage, og du bliver ikke faktureret for den tid. Vi er et full-365 webbureau i Nordjylland og vi sætter en ære i at være til rådighed for dig. I andre større bureaus bliver du, som hovedregel, faktureret for alt over fem minutters sparring. Vi sætter dog en ære i at tage tiden til at forstå hvad dine ønsker og behov for opsætning er, så forventningsafstemingen er på plads og dermed helt nøjagtigt kan udføre og få din hjemmeside eller webshop klar til at køre for fulde lægter – hurtigt. Vores websupport er næsten døgnåben, og tager vi den ikke, så kan du være sikker på, at du bliver ringet hurtigt op. Det er dét vi vil kendes for og det går vi ikke på kompromis med, hverken for vores egen skyld eller din.

Derfra er det blot at gå i gang med at oprette, opbygge, at vælge det rigtige design og at tilpasse, så din custom made hjemmeside bliver moderne.

Hjemmeside bureau Aalborg

Hjemmeside bureau Aalborg

Hvordan laver man en hjemmeside

En easy go-to quick guide I at lave en hjemmeside lyder på, at du først og fremmest skal finde dit domænenavn. Du skal altså have en hjemmesideadresse før at man kan lande på siden. Skal din hjemmeside primært henvende sig til det danske marked, så vil. Dk domæne være det mest oplagte, men er det et internationalt publikum, så vil .com være bedre. Muligheden for at skille sig helt ud er der også, og i så fald kunne .blog være en god idé.

Ingen hjemmeside kan klare sig uden et webhotel. Det skal til for at få din hjemmeside eller webshop online. Det anbefales af os, at du køber dit webhotel det samme sted, hvor du får din hjemmeside lavet, sådan at alle dine hjemmesideydelser er samlet ét sted. Det er også en fordel ift. support, CMS systemer og generelle supportløsning, at din hostingudbyder står for både teknik og de opdateringer, der skal til og kræves og skal ajourføres.