Søgeordsanalyse

Med SEO løfter vi din organiske trafik i søgeresultater og sikrer en kontinuerlighed i, at potentielle kunder ser dig og ledes ind til din hjemmeside.

VI HAR HØJ EKSPERTISE INDENFOR SØGEMASKINEOPTIMERING.

Søgeordsanalyse

En søgeordsanalyse er, at bruge de rigtige søgeord er helt afgørende for, at du får succes med dit SEO-arbejde. SEO-søgeord er ord, eller longtail søgeord, der består af et eller flere ord, som folk bruger, når de søger efter noget på internettet. Et søgeordseksempel kan være ’sko’ eller ’løbesko’. Du leder måske generelt efter sko eller sko til et bestemt formål. Det kunne være et par løbesko. Jo flere folk, der søger efter et bestemt ord, når de surfer på internettet, jo mere bliver dette ord, af Google, opfattet som et vigtig søgeord.

En søgeordsanalyse er en kontinuerlig proces
Skal man gøre det ordentligt, og skal man sikre sig, at man hele tiden har udvalgt – og arbejder med – de rigtige søgeord, så kræver det, man løbende overvåger og optimerer.

Hvad er det så, der gør, at en søgeordsanalyse ikke blot er en engangsforestilling, som man efterfølgende kan glemme alt om og lade passe sig selv?

Det er der flere grunde til.
Først og fremmest kan det sagtens være, at dine nuværende og potentielle kunders behov ændrer sig, og at der er behov for, at du omstiller dig og på et tidspunkt imødekommer en helt ny virkelighed. Det kan være, at nye konkurrenter træder ind på dit marked og gør, at du er nødt til at gribe det an på en helt ny måde.

Det kan være, at der dukker nye interessante søgeforespørgsler op, som tidligere ikke har været noget, brugerne i et nævneværdigt omfang har søgt på. Den slags kan ændre sig over tid f.eks. pga. ændringer i efterspørgsel. Her er det altid en god idé at holde øje, så man er et skridt foran konkurrenterne og opdager nye, spændende søgeforespørgsler, før de gør.

Derudover kan ændringer i Googles algoritmer eller nye features, der implementeres af Google, også være årsagen til, at du skal til at gribe dine søgeord anderledes an. Sørg for at gøre research og analyse af søgeord til noget, du løbende gør en indsats ud af.

Søgeordsanalyse – sådan gør du:
Der findes rigtig mange måder at gribe en søgeordsanalyse an på, og fremgangsmåden her i artiklen repræsenterer én måde at gøre det på. Der kan være tilfælde, hvor denne fremgangsmåde giver god mening, mens det i andre tilfælde giver bedre mening at gribe det an på en helt anden måde.

Det kan være, at din hjemmeside i forvejen ikke ranker på nævneværdige søgeord, og derfor er der selvfølgelig ikke så meget at tage udgangspunkt i og arbejde videre med fra starten af, som hvis man havde at gøre med et website, der i forvejen rankede på en lang række forskellige søgeord. Det er forskellige scenarier, og jeg vil her i artiklen forsøge at tage forbehold for så mange af disse scenarier som muligt.

I løbet af artiklen vil du støde på begrebet “lavthængende frugter” et par gange. Det er en efterhånden nedslidt kliché, men i mangel på bedre måder at beskrive det på, så holder vi fast i begrebet indtil videre. Med lavthængende frugter refereres der til søgeord, hvor du relativt hurtigt kan gå ind og gribe dem og opnå en fornuftig placering på Google.

Især hvis du er nystartet, og der ikke er blevet gjort en synderlig indsats for SEO på dit website, så er det en god idé at prioritere de lavthængende til at starte med. Det er her, du hurtigst og nemmest kan hente gevinst og skabe resultater fra start af. De lavthængende frugter er søgeord, hvor du i forvejen ranker relativt højt, og hvor der derfor ikke skal ydes en enorm indsats for at nå til tops. Det kan være, at det er søgeord, hvor konkurrencen ikke er specielt hård og der samtidig ikke er en nævneværdig søgevolumen.

Det er de færreste af dem, der for første gang kaster sig ud i et målrettet arbejde med søgeord, som fra start af har nogen som helst chance for at konkurrere på de helt tunge søgeord. Når snebolden begynder at rulle, og du rent faktisk har grebet og taget action på dine lavthængende frugter, så kan du selvfølgelig godt så småt begynde at gå efter de lidt tungere søgeord.

Men husk, at det tager tid at opbygge en autoritet.

Kunde cases

Vi hjælper dig med hele kunderejsen

Hvad er SEO og søgeordsanalyse

SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization, som betyder søgemaskineoptimering på dansk, og det beskriver egentlig arbejdet meget godt. Søgemaskineoptimering er nemlig, som navnet antyder, det arbejde, der ligger i at optimere en hjemmeside ud fra de faktorer, som søgemaskinerne kigger på, når de skal rangere hjemmesider.

En grundig søgeordsanalyse er en vigtig del af enhver effektiv SEO-strategi. Hos Digidar har vi specialiseret os i at udføre detaljerede søgeordsanalyser for vores kunder. Vi undersøger nøje, hvilke søgeord og sætninger der er relevante for din virksomhed, og hvordan du bedst kan nå din målgruppe gennem søgemaskinerne.

Vores erfarne SEO-specialister bruger avancerede værktøjer og metoder til at finde de bedste søgeord og sætninger, der kan bringe mere trafik og kunder til din hjemmeside. Kontakt os i dag, og lad os hjælpe dig med at skabe en skræddersyet SEO-strategi til din virksomhed.